Η παραπάνω αναφορά που βασίστηκε σε επίσημη πηγή (ΕΔΩ) δίνει το έναυσμα για μια απαραίτητη υποσημείωση καθώς εντοπίζεται εδώ μια ανακρίβεια. Το «κατόρθωμα του Μωραϊτίνη» περιγράφεται αναλυτικά στο βιβλίο-ιστορική μελέτη του Πασχάλη Παλαβούζη, «Θάσος – το άγνωστο αεροδρόμιο (1916-1918)» (ISBN 978-618-82068-6-1, εκδόσεις ΞΥΡΑΦΙ) ο οποίος έχει πολλές φορές συνεργαστεί με το περιοδικό “ΠΤΗΣΗ”.
Η αλήθεια είναι ότι τη νύχτα της 31ης Μαρτίου 1917 (με το νέο ημερολόγιο) ο Μωραϊτίνης έχοντας σαν παρατηρητή τον Ανθυποπλοίαρχο (Ι) Παντελή Ψύχα πραγματοποίησε νυχτερινή επιδρομή στα βουλγαροκρατούμενα εδάφη της ανατολικής Μακεδονίας και συγκεκριμένα στη Δράμα (και όχι στο Ζέρεβιτς, το οποίο βρισκόταν στη λίμνη Βιστωνίδα στο νομό Ξάνθης και φιλοξενούσε γερμανική βάση υδροπλάνων).
Σύμφωνα με τα βρετανικά αρχεία, από την εβδομαδιαία αναφορά επιχειρήσεων #55 (6/4/1917): «Σάββατο, 31 Μαρτίου – Πραγματοποιήθηκε επιτυχημένη νυχτερινή επιδρομή στη Δράμα από ένα Henri Farman. Το αεροδρόμιο δέχτηκε επίθεση από ύψος 600 ποδών με μία βόμβα των 100 λιβρών και τέσσερις των 16 λιβρών. Όλες έπεσαν πολύ κοντά στα υπόστεγα και μία βόμβα των 16 λιβρών πέτυχε απευθείας χτύπημα σε ένα από τα (πάνινα) υπόστεγα, το οποίο κατέρρευσε. Έπειτα ρίχτηκε μία βόμβα των 100 λιβρών από ύψος 500 ποδών στο σιδηροδρομικό σταθμό, όπου βρίσκονταν 3 τραίνα, προφανώς γεμάτα με στρατεύματα, μια που εκδηλώθηκε πυκνό πυρ με ατομικά όπλα. Αυτή η βόμβα έπεσε στο κέντρο του σιδηροδρομικού σταθμού και είναι σίγουρο πως προκάλεσε σημαντικές καταστροφές. Πιλότος – υποπλοίαρχος (Ι) Μωραϊτίνης με παρατηρητή τον ανθυποπλοίαρχο (Ι) Ψύχα (αμφότεροι του Ελληνικού Ναυτικού) με το (αεροσκάφος) HF.27 ‘9139’ (με κινητήρα C. U. υπ. αριθμ. ‘4560’)».
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου