Ο Εμμανουήλ Αργυρόπουλος ήταν ένας πραγματικός φίλος της αεροπορικής ιδέας σε μια εποχή που η αεροπλοΐα με αεροσκάφη είχε επιτευχθεί μόλις λίγα χρόνια πριν στις ΗΠΑ. Ο ίδιος σπούδαζε πολιτικός μηχανικός στη Γερμανία και πηγε στη Γαλλία, όπου πήρε μαθήματα πτήσης, ενώ το 1912 επέστρεψε στην Ελλάδα με πτυχίο ιδιώτη αεροπόρου και ένα ιδιόκτητο αεροσκάφος Nieuport IV-G με κινητήρα 50 ίππων. Το Φεβρουάριο του 1912 πραγματοποίησε την πρώτη πτήση Έλληνα αεροπόρου πάνω από την Αθήνα (είχε προηγηθεί πτήση του Ρώσου Ουτόσκιν στο Φάληρο το 1909) από το Ρουφ. Λίγες μέρες μετά επανέλαβε την πτήση από το ακατοίκητο σχεδόν Ελληνικό, αυτή τη φορά με συνεπιβάτη τον Ελευθέριο Βενιζέλο και με μεγάλη δημοσιογραφική κάλυψη.
Με την έκρηξη του Πρώτου Βαλκανικού Πολέμου, ο Αργυρόπουλος κατετάγη εθελοντής, έλαβε βαθμό αξιωματικού και υπηρέτησε στο νεοσύστατο σώμα της Αεροπορίας εκτελώντας αναγνωρίσεις για λογαριασμό του Επιτελείου.
Ο Αργυρόπουλος ήταν ο πρώτος νεκρός της Πολεμικής Αεροπορίας (σωστότερα της αεροπορίας Στρατού, αφού η Πολεμική Αεροπορία ως ανεξάρτητος κλάδος δεν είχε ακόμα δημιουργηθεί). Δεν ήταν, ωστόσο, ο πρώτος νεκρός αεροπόρος στην Ελλάδα. Αυτός ήταν ο Αλέξανδρος Καραμανλάκης, ένας ακόμη πρωτοπόρος της αεροπλοΐας, που κατέπεσε με το αεροπλάνο του στον Κορινθιακό κόλπο και πνίγηκε καθώς δεν κατάφερε να απεμπλακεί από τους ιμάντες που τον συγκρατούσαν.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου