Βαρύ πρόστιμο σε πολυεθνική για χειραγώγηση τιμών

Χτύπημα στην... καρδιά των πολυεθνικών επιχειρήσεων ετοιμάζει το υπουργείο Ανάπτυξης, επιδιώκοντας με έμμεσο τρόπο να ξεφουσκώσει... τις τιμές των προϊόντων και να κλείσει την «ψαλίδα» της ακρίβειας ανάμεσα στην Ελλάδα και άλλες χώρες της Ε.Ε.
Σύμφωνα με πληροφορίες τις επόμενες μέρες, ίσως και μέσα στην ερχόμενη εβδομάδα, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης αναμένεται να ανακοινώσει την επιβολή βαρύτατου προστίμου σε πολυεθνική εταιρεία.
που διαθέτει είδη ευρείας κατανάλωσης στην ελληνική αγορά και μέσω κόλπων που εφάρμοζε κατάφερνε να διατηρεί υψηλές τις τιμές, αλλά ταυτόχρονα να αποφεύγει και τη φορολόγηση.
Πηγή ανέφερε χαρακτηριστικά, «θα σταλεί ένα ηχηρό μήνυμα στην αγορά».
Απόφαση, σύμφωνα με πηγές, του υπουργού Κωστή Χατζηδάκη και του υφυπουργού Θανάση Σκορδά είναι οι έλεγχοι αυτών των πρακτικών των επιχειρήσεων να συνεχιστούν και να ενταθούν.
Η Task Force
Είχαν ξεκινήσει εδώ και περίπου τρία χρόνια από την Υπηρεσία Εποπτείας Αγοράς του υπουργείου υπό αντίξοες συνθήκες, καθώς δεν υπήρχε εμπειρία, το προσωπικό ήταν ελλιπές και το υπουργείο Οικονομικών δεν συνεργαζόταν. Ωστόσο, ζητήθηκε η συνδρομή και της Task Force για το θέμα, όπως και του ΟΟΣΑ. Πληροφορίες θέλουν οι έλεγχοι να έχουν επικεντρωθεί σε δέκα πολυεθνικές επιχειρήσεις. Πρόκειται για αλυσίδες σούπερ μάρκετ, επιχειρήσεις που προμηθεύουν προϊόντα ευρείας κατανάλωσης, φαρμακευτικές, εταιρείες ηλεκτρικών ειδών κλπ.
Πριν από μήνες το υπουργείο Ανάπτυξης είχε επιβάλει χρηματικό πρόστιμο ύψους 1 εκατ. ευρώ σε πολυεθνική και τώρα σχεδόν ολοκληρώνονται οι έλεγχοι σε άλλη εταιρεία.
Από τη μέχρι τώρα πορεία των ελέγχων προκύπτει ότι οι ξένοι όμιλοι εφαρμόζουν τις ακόλουθες πρακτικές για να αποφεύγουν τη φορολόγηση αλλά και να υπερτιμολογούν:
  • Θυγατρικές αγοράζουν από τις μητρικές τους σε «φουσκωμένες» τιμές προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
  • Μια θυγατρική κάνει ειδική συμφωνία αγοράς προϊόντων από θυγατρική προμηθευτικής. Ταυτόχρονα, σε παγκόσμιο επίπεδο συμφωνία κάνουν και οι μητρικές.
Ωστόσο, το όφελος για τη θυγατρική δεν της αποδίδεται αλλά πάει στη μητρική της εταιρεία.
  • Οι μητρικές χρεώνουν υψηλά δικαιώματα χρήσης σημάτων στις θυγατρικές, προκειμένου να αποφεύγουν τη φορολόγηση, εμφανίζοντας υψηλό κόστος.
  • Οι μητρικές δανείζουν με υψηλό κόστος τις θυγατρικές τους. Ετσι δικαιολογούν αρνητικά αποτελέσματα και αυξημένες τιμές.
  • Εταιρείες εμφανίζουν επί σειρά ετών ζημιές και πρόβλημα ρευστότητας. Με τον τρόπο αυτό κέρδη τους μεταφέρονται σε χώρες με χαμηλότερους συντελεστές φορολόγησης
  • πηγη

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...