ΑΡΗΣ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ Στροφή στις αγορές Κίνας και Βραζιλίας

Αρης Κεφαλογιάννης, διευθύνων σύμβουλος ΓΑΙΑ Τρόφιμα
Στις ταχέως αναπτυσσόμενες αγορές της Κίνας και της Βραζιλίας στρέφεται τώρα το ενδιαφέρον της ΓΑΙΑ Τρόφιμα, στο πλαίσιο της διεθνούς ανάπτυξης των εργασιών της. Όπως αναφέρει, μιλώντας στην «ΗτΣ» ο επικεφαλής της εταιρείας, Άρης Κεφαλογιάννης, οι παραπάνω χώρες αποτελούν τους επόμενους μεγάλους στόχους και τονίζει πως η εξωστρέφεια είναι μονόδρομος για τις ελληνικές επιχειρήσεις.
Συνέντευξη στο Γιώργο Μανέττα..


Κύριε Κεφαλογιάννη, η εταιρεία σας τα τελευταία χρόνια έχει καταφέρει να κινείται ανοδικά παρά το δυσμενές περιβάλλον. Εξακολουθεί και σήμερα να διαγράφει αυτή την πορεία ή η κρίση έχει βάλει «φρένο» στην ανάπτυξή της;
Οι πωλήσεις της «ΓΑΙΑ» εξακολουθούν να κινούνται ανοδικά, αν και έχουν υποχωρήσει οι ρυθμοί ανάπτυξης σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν. Μην ξεχνάτε άλλωστε ότι η κρίση έχει πλήξει και τις υπόλοιπες χώρες, όχι μόνο την Ελλάδα.
Παρ' όλα αυτά πάμε καλά σε Γερμανία, ΗΠΑ, Αγγλία, στις χώρες της Σκανδιναβίας και τη Ρωσία, όπου έχουμε βάλει ψηλά τον πήχυ. Στη Ρωσία, μας δόθηκε η ευκαιρία να δημιουργήσουμε με τους ντόπιους συνεργάτες μας μια κοινή εταιρεία που λειτουργεί ως αποκλειστικός αντιπρόσωπος 14 μεγάλων ευρωπαϊκών brands.
Στόχος μας είναι να γίνουμε σε πέντε χρόνια από σήμερα ο μεγαλύτερος εισαγωγέας στον χώρο του «specialty food» στη ρώσικη αγορά, με ετήσιο τζίρο που θα ξεπερνάει τα 80 εκατ. ευρώ. Την ίδια ώρα, και στην Ελλάδα πάμε καλά, καθώς οι πωλήσεις ελαιολάδου και πάστας ελιάς εξακολουθούν να αυξάνονται.
Υπάρχουν αγορές που ενδιαφέρεστε να επεκτείνεται την παρουσία σας; Ποια είναι τα σχέδιά σας για να προσελκύσετε νέους καταναλωτές;
Οι επόμενοι μεγάλοι στόχοι μας είναι η Βραζιλία και η Κίνα, όπου τα περιθώρια και οι προοπτικές είναι τεράστιες. Εκεί θα ρίξουμε το βάρος μας. Βέβαια, έχουμε ήδη παρουσία σε αυτές τις χώρες, ωστόσο τώρα θα μπούμε στη φάση της ανάπτυξης, προσδοκώντας σε θετικά αποτελέσματα.
Επιπλέον, επικεντρωνόμαστε στην επιτυχία ενός πρωτοποριακού εγχειρήματος για τα ελληνικά δεδομένα, του λεγόμενου «Dual Branding», με κατεύθυνση αποκλειστικά εξωστρεφή και μεγάλες δυνατότητες. Το συγκεκριμένο εγχείρημα αφορά στη σύναψη συνεργασιών με αξιόλογες ελληνικές εταιρείες τροφίμων, με στόχο την αποκλειστική διάθεση των προϊόντων τους στις διεθνείς αγορές από το δίκτυο διανομής της ΓΑΙΑ αλλά και τη δημιουργία κοινών προϊόντων, τα οποία πάνω στη συσκευασία τους θα έχουν τα brand names και των δυο εταιρειών. Ήδη έχουμε υπογράψει τέτοιου είδους συμφωνίες με τις εταιρείες «Κρητών Άρτος», «Κρόκο Κοζάνης» θυγατρική του «Κορρέ», «Τρικαλινό» (Αυγοτάραχο Μεσολογγίου) και Kayak (παγωτά).
Και έρχονται και κάποιες άλλες συμφωνίες προκειμένου να εμπλουτισθεί το συγκεκριμένο καλάθι με νέα επιλεγμένα προϊόντα. Είναι ένα παρά πολύ ενδιαφέρον project, διότι τα κοινά προϊόντα που έχουμε φτιάξει με τις παραπάνω εταιρείες είναι πολύ εξελίξιμα, όπως οι μπάρες από σύκο-καρύδι και σουσάμι και το τσάι από κρόκο Κοζάνης.
Πιστεύω πως πλέον έχουμε φτιάξει ένα καλάθι από καλά και ποιοτικά ελληνικά προϊόντα, όπως είχαμε σχεδιάσει και συνεχίζουμε την προσπάθεια. Η χώρα που θα υποδεχθεί πρώτη αυτό το καλάθι προϊόντων είναι οι ΗΠΑ και μάλιστα αυτό θα γίνει πολύ σύντομα, καθώς το κοντέινερ βρίσκεται ήδη στον δρόμο.
Γιατί πιστεύετε οι παραπάνω εταιρείες επέλεξαν να συνεργαστούν μαζί σας, ενώ θα μπορούσαν να προχωρήσουν και από μόνες τους σε εξαγωγές;
Θεωρώ πως όλοι αντιλαμβάνονται πλέον τρία πράγματα: Πρώτον, ότι για να κάνεις εξαγωγές χρειάζεται καλή οργάνωση και κυρίως γνώση των διεθνών αγορών. Επιπρόσθετα, οι εξαγωγές χρειάζονται συγκεκριμένη στρατηγική και δομές τις οποίες δεν μπορείς να δημιουργήσεις από τη μια στιγμή στην άλλη. Αντίθετα, απαιτείται αρκετός χρόνος. Για να καταλάβετε, εμείς χρειαστήκαμε πάνω από δέκα χρόνια επίπονης και κοπιαστικής δουλειάς, προσεκτικά βήματα και συνέπεια για να χτίσουμε το διεθνές δίκτυο πωλήσεών μας.
Δεύτερον, είναι πάρα πολύ δύσκολο για κάποιες από τις εταιρείες να διαπραγματευτούν με τους μεγάλους διανομείς την ένταξή τους στα logistics τους. Απεναντίας, για εμάς είναι πιο εύκολο να παρουσιάσουμε αυτά τα προϊόντα και να τα βάλουμε στο δίκτυο διανομής τους, καθώς έχουμε ήδη μια συνεργασία μαζί τους. Τρίτον, για να κάνεις εξαγωγές πρέπει να έχεις μια ομάδα ανθρώπων που θα ασχολούνται με το μάρκετινγκ και την προώθηση των προϊόντων.
Αυτή την ομάδα, που ταξιδεύει και επισκέπτεται τους πελάτες, που έχει επαφές με τις διαφημιστικές εταιρείες εμείς την έχουμε έτοιμη. Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, παρουσιάσαμε ένα ελκυστικό πακέτο και οι εταιρείες αποφάσισαν να μας εμπιστευτούν για τη διεθνή επέκτασή τους. Εξάλλου, η εξωστρέφεια είναι αντίδοτο για την αντιμετώπιση της κρίσης στη χώρα μας.
Πόσο έχει επηρεάσει την προώθηση των ελληνικών προϊόντων στις διεθνείς αγορές, η κακή φήμη που έχει αποκτήσει η Ελλάδα;
Το συγκεκριμένο θέμα μας έχει απασχολήσει πάρα πολύ και μάλιστα στον βαθμό που μπορούμε έχουν προσπαθήσει να μετρήσουμε την επίπτωση που έχει η κακή φήμη της χώρας στην προώθηση των ελληνικών προϊόντων στο εξωτερικό. Το συμπέρασμα στο οποίο έχουμε καταλήξει έχει δυο όψεις: Η πρώτη αφορά τους καταναλωτές που αγόραζαν ελληνικά προϊόντα πριν επιδεινωθεί η εικόνα της χώρας. Αυτοί λοιπόν, συνεχίζουν κανονικά να επιλέγουν ελληνικά προϊόντα, τα οποία εμπιστεύονται για την υψηλή ποιότητα και τη γεύση τους.
Η δεύτερη αφορά το «άνοιγμα» σε νέους καταναλωτές, οι οποίοι τώρα γνωρίζουν τα ελληνικά προϊόντα. Σε αυτή την κατηγορία καταναλωτών έχει επηρεάσει πάρα πολύ η κρίση και πλέον είναι πολύ δύσκολη η προσέλκυσή τους. Όσον αφορά στη «ΓΑΙΑ» δεν αντιμετωπίζουμε κανένα πρόβλημα. Συνεχίζουμε την άριστη σχέση με τους συνεργάτες μας, ενώ οι «πόρτες» για εμάς είναι ανοιχτές, καθώς γνωρίζουν ότι είμαστε φερέγγυοι και μπορούν να μας εμπιστευτούν.
Τι μέτρα έχετε λάβει για να προστατέψετε την εταιρεία σας από την ύφεση και τα προβλήματα ρευστότητας που ταλανίζουν την ελληνική οικονομία;
Ευτυχώς, δεν χρειάστηκε να λάβουμε δραστικά μέτρα ούτε έχουμε κάνει μειώσεις μισθούς στους 52 εργαζομένους μας. Αντίθετα, έχουμε αυξημένη παραγωγικότητα και καλά αποτελέσματα.
Αυτό το οφείλουμε στο γεγονός πως τα προηγούμενα χρόνια αναπτυχθήκαμε με προσεκτικά βήματα. Επιλέξαμε συνειδητά να έχουμε λίγους και καλούς συνεργάτες, παρά το γεγονός ότι αυτό μας στερούσε σε πωλήσεις. Αυτό είναι τώρα και το πλεονέκτημά μας.
Όσον αφορά στο θέμα της ρευστότητας, δεν αντιμετωπίζουμε πρόβλημα, καθώς το 83% του κύκλου εργασιών μας πραγματοποιείται στο εξωτερικό και έχουμε λαμβάνειν σημαντικά ποσά από αξιόπιστους πελάτες στο εξωτερικό.
Στήριξη από την κυβέρνηση
Αμεση υλοποίηση των μεταρρυθμίσεων
Σε μια εποχή που τα εμπόδια για τους Έλληνες εξαγωγείς διαρκώς μεγαλώνουν -καθυστερήσεις στην επιστροφή του ΦΠΑ, γραφειοκρατία, ελλιπής χρηματοδότηση-, τι είδους στήριξη περιμένετε από την κυβέρνηση;
Αυτό που προέχει τώρα είναι η υλοποίηση των μεταρρυθμίσεων, οι οποίες θα επηρεάσουν θετικά την εικόνα της χώρας και θα καταστήσουν βιώσιμη την οικονομία. Η σωτηρία της χώρας προέχει ακόμη και για όσους εξάγουν. Γιατί μπορεί να λένε όλοι ότι εμείς δεν έχουμε κανένα πρόβλημα, ωστόσο εάν χρεοκοπήσει η Ελλάδα δεν θα αντέξουν ούτε οι εξαγωγείς.
  • Δεν χρειάστηκε να λάβουμε δραστικά μέτρα ούτε έχουμε κάνει μειώσεις μισθών στους 52 εργαζομένους μας. Εχουμε αυξημένη παραγωγικότητα και καλά αποτελέσματα. Το 83% του κύκλου εργασιών μας πραγματοποιείται στο εξωτερικό και έχουμε λαμβάνειν σημαντικά ποσά από αξιόπιστους πελάτες στο εξωτερικό.
  • Στο «Dual Branding» επικεντρώνεται η εταιρεία, εγχείρημα που αφορά συνεργασίες με ελληνικές εταιρείες τροφίμων, με στόχο την αποκλειστική διάθεση των προϊόντων τους στις διεθνείς αγορές
  • ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...