Το νέο Rapid επιβεβαιώνει για ακόμα μια φορά ότι η Skoda γνωρίζει πολύ καλά να δημιουργεί αυτοκίνητα για τον λαό.

Το νέο Rapid επιβεβαιώνει για ακόμα μια φορά ότι η Skoda γνωρίζει πολύ καλά να δημιουργεί αυτοκίνητα για τον λαό. Δεν έχει μόνο ως στόχο να καλύψει τις ανάγκες μια σύγχρονης οικογένειας προσφέροντάς της… πολύ αυτοκίνητο σε προσιτή τιμή, αλλά και να βοηθήσει την τσεχική εταιρεία να σπάσει το φράγμα του ενός εκατομμυρίου πωλήσεων το 2013..

Ξεκινώντας από το το Rapid και το νέο Citigo που έφτασε πρόσφατα και στη χώρα μας λοιπόν, η Skoda υλοποιεί για ακόμα μια φορά την «καρδιά» της φιλοσοφίας της ως εταιρεία που δεν είναι άλλη από το «πολύ αυτοκίνητο σε συγκριτικά αρκετά προσιτή τιμή». Παρότι μάλιστα το νέο Rapid με μήκος 4,48 m αμάξωμα - που έχει την ίδια φιλοσοφία με την Octavia, όπερ σημαίνει 5θυρο με look sedan – διαθέτει παρόμοιες διαστάσεις με το γνωστό σε όλους μας Octavia 5, η αλήθεια είναι ότι μιλάμε για ακόμα πιο προσιτό οικογενειακό που έρχεται να καλύψει το «κενό» μεταξύ του τελευταίου και του super mini Fabia.

Όντας το 7ο μοντέλο στη γκάμα της τσεχικής εταιρείας, το Rapid αισθητικά αποτελεί το πρώτο μοντέλο που εκφράζει τη νέα σχεδιαστική της ταυτότητα. Tη νέα φιλοσοφία σχεδίασης θα τη δούμε μάλιστα σε λίγες μέρες και στην ολοκαίνουρια Octavia που θα παρουσιαστεί στο Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Παρίσι. Η μεγάλη μάσκα και τα αντίστοιχα φωτιστικά σώματα και τα φώτα ομίχλης με το ολοκαίνουριο σήμα στην αιχμή του καπό δημιουργούν ένα αρκετά εντυπωσιακό σύνολο, με τις ζάντες αλουμινίου και το τελείωμα στο πίσω μέρος να συμπληρώνουν την δυναμική εικόνα. Το προφίλ του αμαξώματος μπορεί να θυμίζει sedan δυόμιση όγκων αλλά η αλήθεια είναι ότι μιλάμε για πεντάθυρο liftback.Παρά την κρίση όλα δείχνουν ότι η Skoda βαδίζει ανεπηρέαστη προς το στόχο της που δεν είναι άλλος από την επίτευξη 1,5 εκατομμυρίου πωλήσεων σε ετήσια βάση μέχρι το 2018. Γιατί το λέμε αυτό; Διότι η τσεχική εταιρεία έκλεισε το 2011 με ρεκόρ πωλήσεων που άγγιξε τις 880.000 πωλήσεις και το στρατηγικό πλάνο λέει ότι την επερχόμενη πενταετία θα παρουσιάζεται ένα Skoda περίπου κάθε 6 μήνες.
Μιλάμε συνολικά για ένα όμορφο οικογενειακό που κρύβει έντεχνα τις διαστάσεις του, ενώ το μεγάλο μεταξόνιο των 2,6 μέτρων υπόσχεται ευρυχωρία στο εσωτερικό αντίστοιχη μάλιστα του Octavia 5! Αυτό ακριβώς διαπιστώσαμε στη Μπρατισλάβα της Σλοβακίας που είχαμε τη σύντομη επαφή μας με το νέο Rapid. Οι χώροι είναι πραγματικά επαρκέστατοι ακόμα και για πέντε επιβάτες, ενώ ο τεράστιος χώρος αποσκευών αγγίζει τα 550 λίτρα και με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων φτάνει στα 1.490! Η μεγάλη πίσω θύρα μάλιστα κάνει την πρόσβαση στο χώρο αποσκευών εξαιρετικά εύκολη, αλλά η αλήθεια είναι ότι με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων δημιουργείται ένα μικρό σκαλοπάτι που δεν προβληματίσει όμως ιδιαίτερα στη μεταφορά μεγάλων αντικειμένων.
Σχεδιαστικά στο εσωτερικό δεν υπάρχουν εξάρσεις, αλλά σε γενικές γραμμές είναι αρκετά σύγχρονο και κομψό. Η πρακτικότητα είναι πολύ καλή ενώ εξαιρετική είναι και η εργονομία αλλά και η ποιότητα συναρμογής. Εκεί που έχουν γίνει κάποιες εκπτώσεις είναι στο θέμα της ποιότητας των σκληρών πλαστικών που είναι ένα σκαλοπάτι κάτω από αυτά στην Octavia 5 (τουλάχιστον στο θέμα της αντιληπτής ποιότητας). Βεβαίως, όπως είπαμε και προηγουμένως, το Rapid τιμολογιακά βρίσκεται κάτω από την Octavia οπότε το τελευταίο είναι και σχετικά αναμενόμενο. Καμία έκπτωση δεν έχει γίνει σε θέματα εξοπλισμού (τουναντίον θα λέγαμε) καθώς ο βασικός θα συμπεριλαμβάνει μεταξύ άλλων 6 αερόσακους, κλιματισμό και ESP.





Ως γνήσιο τέκνο του group VW, τα μηχανικά μέρη του προέρχονται φυσικά από τον όμιλο. Στη χώρα μας η γκάμα των κινητήρων βενζίνης του νέου Skoda θα περιλαμβάνει τους γνωστούς TSI με turbo και τεχνολογία άμεσου ψεκασμού των 1,2 και 1,4 λίτρων, με 105 και 122 ίππους αντίστοιχα. Ο μικρότερος συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων και χάρη στη ροπή των 175 Nm στις 1.550 σ.α.λ. εξασφαλίζει πολύ καλές επιδόσεις (0-100 km/h σε 10,4'', τελική 195 km/h), ενώ το θετικότατο στοιχείο είναι ότι η μέση κατανάλωση παραμένει στα 5,4 lt/100 km με τις εκπομπές CO2 να είναι στα 125 gr/km (τέλη κυκλοφορίας 138 ευρώ). Ο 1.4 TSI των 122 ίππων θα συνδυάζεται αποκλειστικά με το 7άρι DSG (διπλού συμπλέκτη δηλαδή) με το κλασικό 0-100 km/h να πραγματοποιείται σε 9,5'' και την τελική να αγγίζει τα 206 km/h. Η κατανάλωση στην προκειμένη περίπτωση είναι στα 5,8 lt/100 km. Με DSG προαιρετικά θα μπορεί να συνδυαστεί και η έκδοση των 90 ίππων του γνωστού και δοκιμασμένου 1.6 TDI. Ο συγκεκριμένος κινητήρας πετρελαίου θα είναι διαθέσιμος και με 105 ίππους. Η κατανάλωση στο Rapid των 90 ίππων είναι μόλις 4,2 λίτρα πετρελαίου για κάθε 100 χιλιόμετρα, ενώ οι εκπομπές CO2 κυμαίνονται στα 109 γραμμάρια. Το Δεκέμβριο το νέο Rapid θα βρίσκεται και στη χώρα μας και μέσα στο 2013 θα προσφέρονται και εκδόσεις GreenLine με τον 1.6 TDI των 90 ίππων με χαμηλότερη κατανάλωση και εκπομπές ρύπων.
Στη Σλοβακία οδηγήσαμε το 1.2 TSI των 105 ίππων. Ο κινητήρας δείχνει δυνατός, ελαστικός και εξαιρετικά πολιτισμένος. Σε συνδυασμό με το πολύ καλό 6αρι μηχανικό κιβώτιο δεν δείχνει να προβληματίζεται σε κάποιο σημείο, ενώ ταυτόχρονα είναι και αρκετά οικονομικός από πλευράς κατανάλωσης καυσίμου. Ο ημιάκαμπτος άξονας πίσω συμβάλει στην απορρόφηση των ανωμαλιών (παρότι σε ορισμένα εγκάρσια μας φάνηκε ελάχιστα πιο «σκληρό» σε αυτό το σημείο από ό,τι απαιτεί ο οικογενειακός του χαρακτήρας), ενώ σε συνδυασμό με τα εμπρός γόνατα και τις συνολικά σφιχτές ρυθμίσεις της ανάρτησης, το Rapid εξασφαλίζει ικανοποιητικά δυναμικά χαρακτηριστικά. Εξαιρετικό σε κάθε περίπτωση ήταν και το Rapid με τον 1.6 TDI (και εδώ ο συνδυασμός ήταν με 6αρι μηχανικό κιβώτιο) των 105 ίππων και στην προκειμένη περίπτωση μάλιστα όση και αν ήταν η πίεση η κατανάλωση καυσίμου παρέμεινε σε πολύ χαμηλά επίπεδα.
Σύμφωνα με τους ιθύνοντες της ελληνικής αντιπροσωπείας γίνονται προσπάθειες ώστε η έκδοση με τον TSI κινητήρα των 105 ίππων να διαθέτει βασική τιμή στα 14.000 ευρώ!πηγη


Δεν υπάρχουν σχόλια :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...