Σενάρια απευθείας σύρραξης Ρωσίας-ΝΑΤΟ μελετούν στη Μόσχα: Υπό την κάλυψη 250 ΝΑΤΟϊκών μαχητικών θα συνεχιστεί η ουκρανική αντεπίθεση

 Υπό την κάλυψη της μεγαλύτερης αεροπορικής «άσκησης» του ΝΑΤΟ, Air Defender 23, με την συμμετοχή 250 μαχητικών θα συνεχιστεί η ουκρανική αντεπίθεση σε Ζαπορίζια και Νότιο Ντονέτσκ γεγονός που έχει σημάνει κόκκινο συναγερμό στη Μόσχα.

Ρώσοι αναλυτές μελετούν μια ολοκληρωτική αιφνιδιαστική αεροπορική εισβολή-επίθεση εναντίον των ρωσικών δυνάμεων στην Ουκρανία.

Συμβολικά, η αεροπορική κινητοποίηση του ΝΑΤΟ λαμβάνει χώρα καθώς πλησιάζει η 22η Ιουνίου 1941. Αυτή ήταν η ημέρα που οι Ναζί ξεκίνησαν την Επιχείρηση Μπαρμπαρόσα: την ολοκληρωτική αιφνιδιαστική εισβολή στη Σοβιετική Ένωση.

Οι Ρώσοι εξετάζουν δύο σενάρια:

  1. H Air Defender 23 να λειτουργήσει ως κάλυψη για επίθεση του ΝΑΤΟ
  2. H Air Defender 23 να λειτουργήσει ως αεροπορική κάλυψη για τον ουκρανικό Στρατό

Διαβάστε επίσης: Προς ολοκαύτωμα: Το ΝΑΤΟ δίνει στην Ουκρανία 24 F-16 εξοπλισμένα με πυρηνικές βόμβες Β61! – Μόσχα: “Η Ευρώπη θα γίνει κρανίου τόπος”

Kάλυψη για πραγματική επίθεση η Air Defender 23;

Το ΝΑΤΟ ξεκινά σήμερα τη μεγαλύτερη αεροπορική του άσκηση στην ιστορία, που ονομάζεται «Air Defender 2023».  Η Air Defender 23 αντιπροσωπεύει την πιο εκτεταμένη άσκηση ανάπτυξης αεροπορικών δυνάμεων στην ιστορία του Οργανισμού Βορειοατλαντικής Συνθήκης.

Μήπως όμως η “άσκηση” είναι κάλυψη για μια πραγματική επίθεση;;

Μια άλλη άσκηση του ΝΑΤΟ η “BaltOps-2022” χρησιμοποιήθηκε ως κάλυψη για την εγκατάσταση εκρηκτικών στους αγωγούς φυσικού αερίου NordStream 2. Αυτό αποκαλύφθηκε από τον δημοσιογράφο Seymour Hersh, ο οποίος έδειξε ότι η κυβέρνηση Μπάιντεν σχεδίασε τη βομβαρδιστική επίθεση στους Nord Stream.

Συμπωματικά, η άσκηση θα διεξαχθεί έξω από τη ζώνη σύγκρουσης Ουκρανίας-Ρωσίας και τη στιγμή που ο ουκρανικός Στρατός έχει υποστεί μεγάλες απώλειες με την ήττα να έρχεται ακόμη πιο κοντα.

Για να έρθει λοιπόν το ΝΑΤΟ στην απευθείας σύγκρουση, πρέπει να υπάρξει κάποια ενέργεια ή γεγονός, που θα «δικαιολογούσε» την είσοδο του ΝΑΤΟ στον πόλεμο. Πως μπορεί να δημιουργηθεί αυτό το περιστατικό.

Οι πληροφορίες υποδεικνύουν ποια είναι τα ακόλουθα σενάρια εντός σχεδίου:

ΣΕΝΑΡΙΟ “Α”

1) Η Ουκρανία χορηγεί την άδεια στο ΝΑΤΟ να εισέλθει στον εναέριο χώρο της για να δημιουργήσει μια εθνική ζώνη απαγόρευσης πτήσεων. Το ΝΑΤΟ συμφωνεί και μπαίνει.

2) Η Ρωσία έχει ήδη προειδοποιήσει ότι θα εμπλακεί και θα καταστρέψει τα ξένα αεροσκάφη. Όπως και γίνεται.

ΣΕΝΑΡΙΟ “Β”

Α) Τα «ουκρανικά F-16» μπαίνουν στην μάχη και εξαπολύουν επιθέσεις στην πραγματική Ρωσία. Το Belgorοd είναι η πιθανή ζώνη επίθεσης. Επειδή όμως δεν υπάρχουν ειδικευμένοι Ουκρανοί πιλότοι, τα αεροπλάνα θα πετάνε από Βρετανούς και Αμερικανούς πιλότους.

Β) Η Ρωσία καταρρίπτει τα αεροπλάνα είτε στην Ουκρανία είτε στο εσωτερικό της Ρωσίας.

Γ) Όταν οι πιλότοι είτε συλληφθούν ζωντανοί είτε σκοτωθούν στη μάχη, τα σώματά τους θα αποδείξουν ότι ήταν Βρετανοί και Αμερικανοί.

Δ) Η Ρωσία δηλώνει ότι έχει δεχτεί επίθεση από τις ΗΠΑ και το ΝΑΤΟ και τους κηρύσσει τον πόλεμο.

ΣΕΝΑΡΙΟ “Γ”

Περιλαμβάνει και το σενάριο “Α” και το σενάριο “Β” παραπάνω.

1) Το ΝΑΤΟ λαμβάνει άδεια εισόδου στον εναέριο χώρο της Ουκρανίας για τη δημιουργία ζώνης απαγόρευσης πτήσεων και το ΝΑΤΟ εισέρχεται.

2) Ουκρανικά F-16 εισέρχονται στη Ρωσία και επιτίθενται.

3) Τα αεροπλάνα του ΝΑΤΟ προειδοποιούν τους Ρώσους πιλότους ότι δεν μπορούν να επιτεθούν στα ουκρανικά αεροπλάνα διαφορετικά θα χτυπηθούν από περίπου 200 αεροπλάνα του ΝΑΤΟ.

4) Η Ρωσία δίνει τελεσίγραφο στο ΝΑΤΟ και αρχίζει να τους χτυπά όλους.

Air Defender 23: Ξεκινά η μεγαλύτερη αεροπορική άσκηση στην ιστορία του ΝΑΤΟ

Από σήμερα έως και τις 23 Ιουνίου στον εναέριο χώρο της Γερμανίας θα πραγματοποιηθεί η μεγαλύτερη αεροπορική άσκηση στην ιστορία του ΝΑΤΟ, η Air Defender 23.

Στην άσκηση, η οποία έχει ως αντικείμενο την άμεση ανταπόκριση της Συμμαχίας σε περίπτωση κρίσης και ενεργοποίησης του άρθρου 5 για συλλογική αντίδραση σε περίπτωση επίθεσης εναντίον συμμαχικού εδάφους, θα λάβουν μέρος:

  • 25 χώρες,
  • 250 αεροσκάφη και
  • 10.000 στρατιώτες

Προβλήματα αναμένεται να δημιουργηθούν στην πολιτική αεροπορία, καθώς κατά διαστήματα θα απαγορεύονται οι εμπορικές πτήσεις.

Η γερμανική Πολεμική Αεροπορία, η οποία θα λειτουργήσει ως οικοδεσπότης και ως τεχνικός κόμβος της Air Defender 23, βρίσκεται, όπως εκτιμούν στρατιωτικοί αναλυτές, ενώπιον της μεγαλύτερης πρόκλησης των τελευταίων δεκαετιών.

Η προετοιμασία της άσκησης του ΝΑΤΟ έχει διαρκέσει περίπου τέσσερα χρόνια και για την διοργάνωση θα χρησιμοποιηθούν έξι αεροπορικές βάσεις.

Μόνο οι ΗΠΑ στέλνουν στη Γερμανία 100 αεροσκάφη, μεταξύ των οποίων το «αόρατο» F-35, το πλέον σύγχρονο μαχητικό της Συμμαχίας, αλλά και F-15, F-16, F-18, EA-18, Α-10, C-13 και C-17, ενώ η Ελλάδα και η Τουρκία θα συμμετάσχουν με μαχητικά F-16.

Στόχος του ΝΑΤΟ είναι να στείλει ένα πολιτικό μήνυμα σχετικά με τις αποτρεπτικές δυνατότητές του.

«Δείχνουμε ότι το έδαφος του ΝΑΤΟ είναι η κόκκινη γραμμή μας και ότι είμαστε διατεθειμένοι να υπερασπιστούμε κάθε εκατοστό του», δήλωσε ο αντιπτέραρχος της Luftwaffe Ίνγκο Γκέρχαρτς, παρουσιάζοντας πριν από λίγες ημέρες την άσκηση.

Ο ίδιος διευκρίνισε ωστόσο ότι η Air Defender 23 είναι σχεδιασμένη ώστε να δείχνει «αμυντική» στάση προς τη Ρωσία. «Δεν θα κάνουμε πτήσεις πάνω π.χ. από το Καλίνινγκραντ», διευκρίνισε.

«Eντυπωσιακή επίδειξη δύναμης προς άλλες χώρες του κόσμου»

Η πρέσβης των ΗΠΑ στο Βερολίνο Έιμι Γκούτμαν δήλωσε πάντως ότι η άσκηση Air Defender 23 θα αποτελέσει «εντυπωσιακή επίδειξη δύναμης προς άλλες χώρες του κόσμου».

Η άσκηση θα είναι «απολύτως εντυπωσιακή για όποιον την παρακολουθήσει και δεν αναγκάζουμε κανέναν να την παρακολουθήσει. Θα δείξει πέρα από κάθε αμφιβολία την ετοιμότητα και την ταχύτητα των δυνάμεών μας στην άμεση αντίδραση. Θα μου έκανε μεγάλη έκπληξη εάν οποιοσδήποτε ηγέτης δεν αντιλαμβανόταν τι δείχνει η άσκηση Air Defender 23, υπό την έννοια της δύναμης της Συμμαχίας. Και αυτό περιλαμβάνει και τον κ. Πούτιν», πρόσθεσε.

Οι συμμετέχοντες θα λάβουν μέρος σε πολυάριθμες ασκήσεις, κάποιες εκ των οποίων θα γίνουν στο έδαφος, όπως η «εκκένωση από αεροδρόμιο», η οποία κρίθηκε αναγκαία μετά το χάος που προκλήθηκε το 2021 κατά την απομάκρυνση των δυτικών δυνάμεων από το Αφγανιστάν.

Σε άλλες ασκήσεις θα δοκιμαστεί η στήριξη χερσαίων δυνάμεων από αέρος, αλλά και η αντιμετώπιση πυραύλων μέσου βεληνεκούς με ΝΑΤΟϊκά βομβαρδιστικά.

Θα εξεταστούν επίσης σενάρια επίθεσης με πλοία ή υποβρύχια στη Βόρεια Θάλασσα, καθώς, όπως δήλωσε στην Deutsche Welle ο Τόρμπεν Άρνολντ από το Γερμανικό Ινστιτούτο για Διεθνείς Υποθέσεις και Θέματα Ασφάλειας, «ο εχθρός μπορεί να επιτεθεί και από περιοχές εκτός της ηπείρου».

Δυνάμεις και βάσεις

Δυνάμεις από το Βέλγιο, τη Βουλγαρία, τη Βρετανία, τη Γαλλία, τη Γερμανία, τη Δανία, την Ελλάδα, την Εσθονία, τις ΗΠΑ, την Ιαπωνία, την Ισπανία, την Ιταλία, την Κροατία, τη Λετονία, το Λουξεμβούργο, τη Νορβηγία, την Ολλανδία, την Ουγγαρία, την Πολωνία, τη Ρουμανία, τη Σουηδία, τη Σλοβενία, την Τουρκία, την Τσεχία και τη Φινλανδία θα συμμετάσχουν σε εκπαιδευτικά σενάρια προσομοίωσης ενεργοποίησης του Άρθρου 5.

Για τις ανάγκες της Air Defender 23 θα χρησιμοποιηθούν ως κόμβοι βάσεις στο Σλέσβιγκ-Χολστάιν, στην Κάτω Σαξονία, στη Βαυαρία, στη Ρηνανία-Παλατινάτο, στην Ολλανδία και στην Τσεχία και οι ασκήσεις θα πραγματοποιηθούν στον εναέριο χώρο της Γερμανίας, αλλά και στη Βαλτική και στη Ρουμανία, με πτήσεις «out-and-back».

Οι επιχειρήσεις θα διαρκούν δύο έως τέσσερις ώρες την ημέρα, κατά τις οποίες, για λόγους ασφαλείας, δεν θα επιτρέπονται πολιτικές πτήσεις. Ασκήσεις δεν θα πραγματοποιούνται τη νύχτα και τα Σαββατοκύριακα.

Η διαχείριση των εμπορικών πτήσεων αποτελεί σημαντικό μέρος των απαιτήσεων της άσκησης, παραδέχθηκε ο αντιπτέραρχος Γκέρχαρτς, εξηγώντας ότι ο ευρωπαϊκός εναέριος χώρος είναι από τους πλέον φορτωμένους στον κόσμο.

Προκειμένου να μην υπάρξουν ακυρώσεις πτήσεων, τα γερμανικά αεροδρόμια έχουν επεκτείνει, ειδικά για τις ημέρες της άσκησης, το ωράριο λειτουργίας τους. «Ελπίζω ότι δεν θα υπάρξουν ακυρώσεις», δήλωσε ο κ. Γκέρχαρτς, αλλά δεν απέκλεισε καθυστερήσεις σε πτήσεις.

Σύμφωνα με τον ειδικό στην αεροπλοΐα Κλέμενς Μπόλινγκερ, τα τελευταία 30 χρόνια το έργο του ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας είναι ενιαίο για την πολιτική και τη στρατιωτική αεροπορία. Οι ελεγκτές βρίσκονται σε διαρκή επικοινωνία με την Πολεμική Αεροπορία, ώστε να μην χρειάζεται να ακυρώνονται εμπορικές πτήσεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...