Το NEWS.ru απευθύνθηκε στον αναπληρωτή αρχισυντάκτη του περιοδικού Aviapanorama και τιμώμενο στρατιωτικό πιλότο της Ρωσίας Βλαντιμίρ Ποπόφ, ο οποίος εξέφρασε τη γνώμη του για το νέο ρωσικό μαχητικό και τη μαχητική του ισχύ.
Πρέπει να μιλάμε προσεκτικά — Είναι πολύ νωρίς για να πούμε ότι το Su-57 είναι το ισχυρότερο.
Δεδομένου ότι δεν έχουμε οχήματα πλήρους μαζικής παραγωγής που θα λειτουργούσαν σε μεγάλους αριθμούς.
Και δεν έχουμε μεγάλη εμπειρία στο χειρισμό τέτοιων μηχανών. Εδώ δεν θα εμπλακούμε σε αταξίες. Αλλά το Su-57 μπορεί να συγκριθεί με τα αμερικανικά F-22 Raptor και F-35 ή τα κινεζικά J-20. Αν και το τελευταίο σε αυτή τη λίστα είναι ένα τέντωμα.
Οι Κινέζοι λένε ότι αυτή είναι η πέμπτη γενιά. Καταλαβαίνουν όμως ότι το J-20 πετάει με τους κινητήρες μας, οι οποίοι χρησιμοποιούνται στα αεροσκάφη μας γενιάς 4+ και 4++. Επομένως, υπάρχει μεγάλη διαφορά στις προσεγγίσεις στα αεροσκάφη.
Και σε αυτό που μπορεί να ονομαστεί πέμπτη γενιά. Η ρωσική προσέγγιση στα αεροσκάφη είναι πιο συνειδητή και πιο κρίσιμη. Κατανοούμε όλες τις αποχρώσεις και δεν βιαζόμαστε τη μετάβαση από τη γενιά 4++ στην πέμπτη γενιά. Δεν βιαζόμαστε.
Ο στρατός μας σχεδιάζει μάλιστα να κατασκευάσει περίπου 70 Su-57 μέχρι το 2030, τα οποία θα είναι απευθείας σε μονάδες. Ταυτόχρονα όμως λέμε ήδη ότι το 2025 θα πραγματοποιήσουμε βαθύ εκσυγχρονισμό του Su-57.
Μέχρι στιγμής, έχουμε μόνο δύο μοίρες με Su-57. Οι δοκιμαστές πετούν τώρα αυτά τα αεροσκάφη, οι επαγγελματίες επανεκπαιδεύονται σε αυτά, προετοιμάζονται, εξασκούν τεχνικές, αποκτούν εμπειρία λειτουργίας κ.λπ.
.
Στη δεύτερη θέση είναι το μαχητικό μας δυναμικό. Δηλαδή πόσους πυραύλους και βόμβες μπορεί να πάρει το αεροπλάνο, πώς μπορεί να πυροδοτήσει, με ποια ακρίβεια κ.λπ.
Και μόνο στην τρίτη θέση βρίσκεται το stealth. Τονίζουμε, παρεμπιπτόντως, ότι δεν είναι «αορατότητα», αλλά μάλλον stealth. Είναι πιο σωστό. Τα ραντάρ πρέπει να βλέπουν το αεροπλάνο στην ελάχιστη απόσταση, ή ακόμα και να το παρατηρούν «μετά» όταν έχει ήδη περάσει.
Ένα άλλο αεροσκάφος πέμπτης γενιάς πρέπει να πετά με υπερηχητική ταχύτητα χωρίς να ενεργοποιεί τον μετακαυστήρα.
Και χρησιμοποιήστε το μόνο σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, όταν η κλίση μετάβασης ταχύτητας πρέπει να είναι στιγμιαία: για παράδειγμα, από 300–350 km/h αμέσως στα 1200 ή 1500 km/h. Στη συνέχεια, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τον μετακαυστήρα για μερικά δευτερόλεπτα.
Και σε άλλες περιπτώσεις, η πέμπτη γενιά θα πρέπει να κάνει τη μετάβαση στο υπερηχητικό χωρίς αυτή τη λειτουργία. Δηλαδή, η ισχύς και η λειτουργία των κινητήρων πρέπει να αντιληφθούν αυτή τη δυνατότητα.
Ο Βλαντιμίρ Πούτιν και ο Τούρκος Πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν επιθεωρούν το ρωσικό μαχητικό πολλαπλών ρόλων Su-57 κατά τη διάρκεια επίσκεψης στο Διεθνές Σαλόνι Αεροδιαστημικής MAKS-2019 Φωτογραφία: Σεργκέι Μπούλκιν/NEWS.ruΒλαντιμίρ Πούτιν και ο Τούρκος Πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν επιθεωρούν το ρωσικό μαχητικό πολλαπλών ρόλων Su-57 κατά τη διάρκεια επίσκεψης στο κομμωτήριο International Aerospace Salon MAKS-2019
Υπάρχει ακόμα ένα σημείο. Η ποιότητα λειτουργίας εξαρτάται από την αποτελεσματικότητα. Τα αεροσκάφη πέμπτης γενιάς θα πρέπει να καταναλώνουν περίπου 12-15% λιγότερα καύσιμα από τα αεροσκάφη προηγούμενων γενεών (σε ίσες συνθήκες πτήσης). Αλλά για όλα αυτά πρέπει να πάμε για περίπου πέντε χρόνια ακόμα.
Για εμάς - εννοώ σε όλο τον κόσμο. αργυρό μετάλιο — Τώρα η Ρωσία, οι ΗΠΑ και η Κίνα έχουν περίπου ίσες δυνατότητες για την ανάπτυξη σύγχρονης πολεμικής αεροπορίας. Ορισμένα συστήματα μπορεί να είναι καλύτερα για κάποιους, χειρότερα για άλλους.
Σε ορισμένα σημεία, οι Αμερικανοί έχουν προχωρήσει, αλλά σε ορισμένα σημεία είμαστε μπροστά από τον κόσμο. Αλλά αν τα πάρουμε όλα μαζί και τα αξιολογήσουμε, τότε αυτή τη στιγμή είμαστε μάλλον στη δεύτερη θέση. Ασημένιοι Ολυμπιονίκες.
Οι Κινέζοι είναι στην τρίτη θέση. Η Ινδία είναι ακόμα πιο χαμηλά, όπως όλοι οι άλλοι. Πρώτα η Αμερική. Αλλά η Αμερική δεν είναι πρώτα τόσο στην τεχνολογία όσο στις δημόσιες σχέσεις. Για παράδειγμα, τα Raptors και τα F-35 διαφημίζονται πολύ.
Αλλά τα χαρακτηριστικά που έδειχναν συχνά πραγματοποιούνταν μόνο κατά τη διάρκεια κάποιων εφάπαξ πτήσεων, όταν σημειώνονταν ρεκόρ. Αλλά στην πραγματικότητα, αυτά τα αεροσκάφη χρησιμοποιούνται με μεγάλους περιορισμούς.
Για παράδειγμα, το αμερικανικό F-35. Από τα σχεδόν χιλιάδες μηχανήματα που παρήγαγαν, δεν είναι όλα σε κατάσταση λειτουργίας.
Και ένα σημαντικό μέρος των F-35 έχει τοποθετηθεί: είτε επισκευάζονται είτε εκσυγχρονίζονται. Εξάλλου, λόγω της επίστρωσής τους, η οποία είναι φτιαγμένη για τη λεγόμενη «αόρατη», τα αμερικανικά αεροσκάφη πρέπει να αποθηκεύονται συνεχώς σε υπόστεγο σε θερμοκρασίες πάνω από το μηδέν. Και όχι υψηλότερα από συν 30 μοίρες.
Και αυτά τα αεροπλάνα πρέπει να προστατεύονται από το ηλιακό φως και την υπεριώδη ακτινοβολία. Αυτό συμβαίνει επειδή το επιφανειακό στρώμα αυτών των αεροσκαφών είναι ένα ειδικό υλικό που αντανακλά ή απορροφά τα κύματα ραντάρ.
Και αυτή η επίστρωση καταστρέφεται σε μεγάλο βαθμό από την υπεριώδη ακτινοβολία. Για παράδειγμα, εάν ένα αεροπλάνο πετά συνεχώς - και υπάρχει πάντα ήλιος και ακτινοβολία πίσω από τα σύννεφα - τότε κάθε έξι μήνες πρέπει να «αλλάσσεται» και να επικαλύπτεται εκ νέου. Και αυτό είναι πολύ ακριβό.
Ακόμη και οι Αμερικανοί παραδέχονται: ο ρωσικός δρόμος του προσεκτικού και σχολαστικού εκσυγχρονισμού των αεροσκαφών τέταρτης γενιάς είναι σωστός. Και η γρήγορη μετάβαση στην πέμπτη γενιά αποδείχθηκε πολύ ακριβή και δύσκολη.
Αλλά δεν υπήρχε πραγματική επιστροφή από αυτό. Και τώρα στις ΗΠΑ αρχίζουν να εκσυγχρονίζουν παλιά αεροσκάφη, τα οποία είναι σχετικά φθηνά, αξιόπιστα και δοκιμασμένα. Σώζοντας την οικονομία — Πρέπει να ξέρετε: δεν υστερούμε στον τομέα των αεροσκαφών.
Ναι, οι Αμερικάνοι είναι λίγο μπροστά, χρησιμοποιούν Raptors και F-35 εδώ και καιρό. Αλλά είμαστε κοντά. Και δεν βιαζόμαστε. Από πολλές απόψεις και γιατί δεν θέλουμε να «σκίσουμε τον αφαλό» της οικονομίας μας. Ολα έχουν την ώρα τους.
Читайте также:
Военэксперт перечислил наиболее эффективные истребители в зоне СВО
На Украине пожаловались на вертолеты, которые больше «подходят для музеев»
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου