"Βέτο" από το 'Ελ.Βενιζέλος' για το αεροδρόμιο Καστελίου!

“Βέτο” στη δημιουργία του αεροδρομίου Καστελλίου βάζουν οι Γερμανοί του “Ελ Βενιζέλος” ξεκαθαρίζοντας ότι δεν θέλουν ένα μεγάλο και ανταγωνιστικό αεροδρόμιο, ούτε όμως και ένα... low cost που θα φέρει εδώ εταιρείες όπως την Ryanair! ..


Ο γενικός διευθυντής του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ), κ. Ι. Παράσχης, μιλώντας σε δημοσιογράφους είπε ότι υπάρχει μια σύγχυση στη χώρα για το πώς θέλει τις αερομεταφορές και ζήτησε ένα…ήπιο αεροδρόμιο στο Ηράκλειο!


Οι θέσεις αυτές του κ. Παράσχη προφανώς… εξηγούν και τα όσα έχουν γίνει τελευταία και την στάση του υπουργού κ. Βορίδη που ζήτησε κι επίσημα… κόντεμα του έργου για να προχωρήσει!


Παράλληλα την πρόθεση του Διεθνούς Αερολιμένος Αθηνών (ΔΔΑ) να συμμετάσχει, εκμεταλλευόμενος την τεράστια εμπειρία και τεχνογνωσία που διαθέτει και έχει αποκτήσει, στη διαδικασία αξιοποίησης των 34 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, διατύπωσε ο κ. Γιάννης Παράσχης.


«Η εταιρία του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών έχει εκδηλώσει εδώ και καιρό το ενδιαφέρον της για τη διαδικασία αυτή» τόνισε ο κ.Παράσχης, στη διάρκεια συνάντησης με εκπροσώπους του Τύπου, διευκρινίζοντας, ωστόσο, ότι ο τρόπος που θα επιλέξει τελικά το Δημόσιο να προχωρήσει στο εγχείρημα αυτό, μέσω δηλαδή ομαδοποίησης αεροδρομίων, θα κρίνει και τις τελικές αποφάσεις της.


Οι Γερμανοί προφανώς θέλουν όσο είναι εδώ να ελέγχουν τις εξελίξεις και γι’αυτό είπαν ότι δεν πρέπει να γίνει κι ένα… low cost αεροδρόμιο στο Καστέλλι!


Ο γενικός διευθυντής του «Ελ. Βενιζέλος» σημείωσε ότι οι αεροπορικές εταιρίες πληρώνουν στην Αθήνα τέλη που αντιστοιχούν σε υπηρεσίες υψηλού επιπέδου, προειδοποίησε ότι η μαζική στροφή στις low cost αερογραμμές μπορεί να καταστρέψει τις ελληνικές αερομεταφορές και να πλήξει την αγορά, επιβεβαίωσε το ενδιαφέρον του ΔΑΑ για τα περιφερειακά αεροδρόμια και χαρακτήρισε ως το μεγαλύτερο πρόβλημα της χώρας την έλλειψη πυξίδας και σαφούς στρατηγικής.


Αναφερόμενος στον Τουρισμό, ο κ. Παράσχης σημείωσε ότι η χώρα δεν έχει απαντήσει ακόμη στο τι προϊον θέλει, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να χαράξει στρατηγική. «Μέχρι προχθές λέγαμε ότι θέλουμε ποιοτικό τουρισμό. Τώρα βλέπουμε να κυνηγούν τις εταιρίες χαμηλού κόστους», παρατήρησε.


Ερωτηθείς για την κριτική που δέχεται ο ΔΑΑ για τα τέλη του αεροδρομίου, απάντησε ότι και αυτό το ζήτημα συνδέεται με την έλλειψη σαφούς στρατηγικής, καθώς, όπως είπε, «δεν γίνεται τα αεροδρόμια να είναι και τζάμπα, αλλά και να λειτουργούν ως επιχειρηματικές οντότητες».


Μάλιστα, ως χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της παράδοξης αντίληψης για τις αερομεταφορές έθεσε την πιθανότητα να κατασκευαστεί το νέο αεροδρόμιο του Καστελλίου για να φιλοξενήσει low cost εταιρίες, όπως η Ryanair. Όπως είπε, το πρόβλημα στην Ελλάδα είναι «η έλλειψη πυξίδας», αφού δεν έχει διευκρινιστεί, εάν θέλουμε η αεροπορική υποδομή «να είναι επιχείρηση ή ΔΕΚΟ».


Ο κ. Παράσχης εξέφρασε την απορία του για την τύχη των περιφερειακών αερολιμέ νων, οι οποίοι σύντομα αναμένεται να χωριστούν σε επενδυτικά «μπουκέτα» από το υπουργείο Οικονομικών, καθώς διερωτήθηκε ποιος τελικά θα έρθει να επενδύσει σε αυτά, με τι στόχο και με τι κίνητρο. Ωστόσο, επιβεβαίωσε το ενδιαφέρον του «Ελ.Βενιζέλος» για το επενδυτικό σχέδιο.


Ο ίδιος θεωρεί ότι θα ήταν καλύτερο για το Ηράκλειο μία ήπια κατασκευή, αφού η Ελλάδα δεν έχει την πολυτέλειαγια βαριές υποδομές, υπό τις συγκεκριμένες συνθήκες.


«Χρειάζεται αναβάθμιση και νοικοκύρεμα. Δεν μπορείς να έχεις μεγάλες επενδύσεις παντού» είπε και υπογράμμισε ότι «το ιδιοκτησιακό καθεστώς ενός αεροδρομίου δεν συνεπάγεται αυτομάτως επιτυχία ή αποτυχία», αφού και τα δύο μοντέλα (ιδιωτικό και δημόσιο) είχαν νίκες και ήττες διεθνώς. «Ο διάβολος κρύβεται στην υλοποίηση»

σημείωσε με νόημα.

Επίσης, σύμφωνα με τον ίδιο, ο ΔΑΑ εξακολουθεί αντιμετωπίζει ένα «διμέτωπο πάγωμα», αφού στην μεν Ελλάδα έχουν σταματήσει οι διαπραγματεύσεις με το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) για την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης, ενώ στο εξωτερικό οι μέτοχοι της Hochtief ετοιμάζονται εκ νέου να αρχίσουν τις συνομιλίες με τους πιθανούς αγοραστές των μεριδίων της (HNA και VINCI) στα αεροδρόμια που διαθέτει η εταιρία ανά τον κόσμο.


Σε ό,τι αφορά το ελληνικό σκέλος των διαπραγματεύσεων, θεωρεί λογικό να έχουν ανασταλεί οι συζητήσεις, καθώς η χώρα διανύει μία διαδικασία ύφεσης κι εσωτερικής υποτίμησης που ρίχνει τις τιμές και τις αξίες.


εφημερίδα «Πατρίς»
ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...