Την Κυριακή έχει αγώνα στη Μόντσα F1: Στο ναό της ταχύτητας

Η θρυλική πίστα της Μόντσα αποτελεί την επιτομή του motorsports για την Ιταλία. Όχι άδικα ονομάζεται ναός της ταχύτητας καθότι η μέση ωριαία ταχύτητα ενός γύρου με μονοθέσιο F1 είναι πάνω από 250km/h.
Τέτοιος ρυθμός απλά δεν υπάρχει σε άλλη πίστα του πρωταθλήματος. Το Ιταλικό GP φιλοξενείται στην πίστα της Μόντσα από το 1950 ανελλιπώς και φέτος θα διεξαχθεί εκεί για 62η φορά. Μόνο μια φορά το 1980 φιλοξενήθηκε στην πίστα της Ίμολα. .


Η πίστα της Μόντσα βρίσκεται στα περίχωρα του Μιλάνου μέσα στο Μητροπολιτικό Πάρκο της Μόντσα. Πρόκειται για μια μοναδική τοποθεσία με πλούσια αγωνιστική ιστορία. Περπατώντας το απίθανο αυτό πάρκο βλέπεις ποδηλάτες, ιππείς, δρομείς πολλά ζώα αλλά και οικογένειες να απολαμβάνουν τη βόλτα τους. Στήνοντας αυτή έχεις την αίσθηση ότι ακούς τα δωδεκακύλινδρα μοτέρ να βιάζουν την ησυχία που κυριαρχεί σήμερα στο παλιό οβάλ κομμάτι της πίστας.

Η Μόντσα μαζί με το Σπα, το Μονακό και το Σίλβερστον αποτελούν σήμερα την 4αδα παλιών ιστορικών διαδρομών της F1. Ο Έντσο Φεράρι ιδρυτής της Scuderia Ferrari έλεγε αναφερόμενος στο Ιταλικό GP: «Πρέπει να έχουμε μια καινοτομία, κάτι νέο στα μονοθέσια μας ώστε να διεκδικήσουμε τη νίκη για τον κόσμο».  Πράγματι τα κόκκινα μονοθέσια έχουν κερδίσει 17 φορές εντός έδρας από το 1950 έως σήμερα. Η νίκη της Ferrari προκαλεί ντελίριο ενθουσιασμού στους τιφόζι που κατακλύζουν την μεγάλη ευθεία εκκίνησης τερματισμού και δημιουργούν μια μοναδική ατμόσφαιρα στην απονομή.

Η Μόντσα έχει κάτι μαγικό, φάνηκε ότι εκεί «χτυπά» η καρδιά της Ferrari το 1988 λίγες μέρες μετά το θάνατο του Φεράρι, όταν ο Μπέργκερ με την Ferrari F87-88c έσπασε το σερί νικών της McLaren των Προστ – Σένα που εκείνη τη χρονιά κέρδισαν όλους τους υπόλοιπους αγώνες (15 στους 16). Έχοντας ζήσει εκεί ως απεσταλμένος του Alpha για την περιγραφή του αγώνα την τελευταία νίκη της Ferrari το 2010 με τον Αλόνσο καταθέτω πως πρόκειται για κάτι μοναδικό.

Μιλώντας σχετικά ο περσινός νικητής Σεμπάστιαν Φέτελ σημείωσε μεταξύ άλλων: «H Mόντσα αποτελεί το σπίτι του παγκόσμιου μηχανοκίνητου αθλητισμού και ανατριχιάζω και μόνο που βρίσκομαι εκεί. Έχει το καλύτερο βάθρο στον κόσμο και η νίκη εκεί αποτελεί μία αξέχαστη εμπειρία. Καθώς στέκεσαι εκεί, όπως εγώ για πρώτη φορά το 2008 και ξανά πέρυσι, σε συνεπαίρνουν οι εκδηλώσεις του κόσμου, οι χιλιάδες tifosi που κατακλύζουν τη πίστα ανεμίζοντας τις τεράστιες σημαίες τους. Είναι απίστευτο. Στη Mόντσα είναι πολύ δύσκολο να πετύχεις τον τέλειο γύρο».

Ο Φέτελ στη Μόντσα το 2008 έγινε ο νεότερος νικητής στην ιστορία της Formula 1, οδηγώντας για λογαριασμό της Scuderia Toro Rosso. Θρίαμβος που επαναλήφθηκε πέρυσι με την RB7.



Όσον αφορά στα ελαστικά η Pirelli έχει επιλέξει όπως και για το Βέλγιο τη μέση και τη σκληρή γόμα
. Ο αγωνιστικός διευθυντής της Ιταλικής εταιρείας κατασκευής ελαστικών Πωλ Χέμπερι ανέφερε: «Η Mόντσα είναι προφανώς ο σημαντικότερος αγώνας της χρονιάς για εμάς, καθώς έχουμε την ευκαιρία να είμαστε στην πατρίδα μας και να παρουσιάσουμε τα ελαστικά και την εξειδικευμένη τεχνολογία μας στους γεμάτους πάθος Ιταλούς οπαδούς, αλλά και σε πολλούς από τους εργαζόμενους της εταιρίας. Πραγματικά, η ατμόσφαιρα που επικρατεί σ’ αυτό τον αγώνα είναι πολύ ξεχωριστή, μοναδική για την Ιταλία. Και όχι μόνον αυτό, η Mόντσα είναι από τις πιο απαιτητικές πίστες της σεζόν λόγω υψηλής ταχύτητας και πλευρικών φορτίων που δέχονται τα ελαστικά. Μετά το Σπα, πρόκειται για τα υψηλότερα φορτία που αντιμετωπίζουν τα ελαστικά μας σε όλη τη σεζόν. Το ότι ερχόμαστε στη Mόντσα απευθείας από το Σπα για πρώτη φορά σημαίνει ότι οι ομάδες θα είναι πλήρως εξοικειωμένες με την ταχύτητα με τις σκληρές και μεσαίες γόμες, ενώ υπάρχει τεράστια πίεση στο πρωτάθλημα τώρα που, όπως διαμορφώνεται, προβλέπεται να γίνει το πιο συναρπαστικό φινάλε από τότε που επιστρέψαμε στη F1. Οι εξωτερικές θερμοκρασίες μπορεί να είναι πολύ υψηλές στην Ιταλία, κάτι που αυξάνει τις απαιτήσεις από τα ελαστικά, επομένως φυσιολογικά περιμένουμε δύο pit stop.Η στρατηγική αποδείχτηκε αποφασιστικός παράγοντας επιτυχίας πέρσι, με τις θέσεις του βάθρου να κρίνονται στον τελευταίο γύρο, και κάτι ανάλογο περιμένουμε φέτος. Με τα μονοθέσια να κινούνται παρατεταμένα με τέρμα γκάζι, είναι δύσκολο για τον κάθε πιλότο να δημιουργήσει μεγάλη διαφορά εκτός εάν χρησιμοποιήσει τη στρατηγική προς όφελός του».



Στην τηλεόραση
Στο ναό της ταχύτητας, την κατακόκκινη Μόντσα, οι τιφόζι από τα χρόνια τα παλιά, απαιτούν νίκη και μόνο. Ο Αλόνσο τους πρόσφερε αυτή τη χαρά το 2010 και φιλοδοξεί να το επαναλάβει φέτος. Το μόνο σίγουρο σ’ αυτή την προσπάθεια είναι ότι δεν θα τον ξαναπατήσει ο Γκροζάν, ο Γάλλος πιλότος θεωρήθηκε υπαίτιος της σύγκρουσης που προκάλεσε χάος στην εκκίνηση του Βελγικού GP και του επιβλήθηκε ποινή αποκλεισμού από το Ιταλικό GP.
Τη θέση του, στο κόκπιτ της Lotus Ε20 πήρε ο Ζερόμ ντι Αμπρόσιο που στοχεύει να βαθμολογηθεί. Για να τα καταφέρει όμως πρέπει να ανταγωνιστεί τους Φέτελ, Γουέμπερ, Μπάτον, Χάμιλτον, Ράικονεν που θέλουν να μείνουν ζωντανοί στη μάχη του τίτλου. Για να το πετύχουν αυτό πρέπει να τερματίσουν μπροστά από τον Αλόνσο και ταυτόχρονα όσο πιο ψηλά μπορούν.
Στην ωριαία εκπομπή F1 Countdown που προηγείται της απευθείας μετάδοσης του αγώνα πέρα από τα καλύτερα στιγμιότυπα των κατατακτήριων δοκιμών μπορείτε να δείτε μεταξύ άλλων τα φετινά ανδραγαθήματα του Γκροζάν αλλά και τις λειτουργίες του τιμονιού της Ferrari F2012.
Στην παρουσίαση της εκπομπής και την μετάδοση του αγώνα πλαισιώνουν τον Τάκη Πουρναράκη, οι Νίκος Κατσαρός και Πάνος Σεϊτανίδης. Ο Τάκης Τρακουσέλλης που επιμελείται θέματα αυτοκινήτου, μας αποκαλύπτει τι αυτοκίνητο οδηγεί ο Αλόνσο εκτός πίστας…

F1 Countdown: 14:00
Εκκίνηση αγώνα: 15:00


GP Ιταλίας, 13ος αγώνας
Μήκος πίστας: 5793km
Γύροι: 53
Απόσταση: 306.720km
Ρεκόρ γύρου: 1:21.046 (Μπαρικέλο, Ferrari, 2004)
Αριθμός στροφών: 11 (4 αριστερές, 7 δεξιές)
Μέση ωριαία ταχύτητα γύρου: 255km/h
Ευθείες για χρήση DRS: 4.300m

  phgh

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...