Αρχισε να βυθίζεται σήμερα το τμήμα της πρύμνης του φορτηγού πλοίου Rena, που βρισκόταν πάνω σε έναν ύφαλο στη Νέα Ζηλανδία επί σχεδόν τρεις μήνες αφότου προσάραξε, ενώ.. συντρίμμια και καύσιμα διασπείρονται στο νερό, όπως είπαν αυτόπτες μάρτυρες και αξιωματούχοι, που χαρακτηρίζουν το ναυάγιο μια από τις χειρότερες ναυτικές καταστροφές στην ιστορία της χώρας.«Το πίσω μέρος του Rena σταδιακά βυθίστηκε», ανέφερε ο Ματ Ουότσον της εταιρίας Svitzer, η οποία ειδικεύεται στην ανέλκυση φορτίων από ναυάγια, μιλώντας από ένα ελικόπτερο πάνω από τη θαλάσσια περιοχή του υφάλου όπου είχε προσαράξει το καράβι.
«Το τμήμα του πλοίου όπου βρίσκονταν οι
κοιτώνες του πληρώματος στην πρύμνη είναι σχεδόν όλο κάτω από το νερό»,
δήλωσε στο Radio New Zealand.«Το σπασμένο μπροστινό κομμάτι του τμήματος
της πρύμνης έχει υψωθεί και κοιτάει τον ουρανό». «Δύσκολα τα πράγματα»,
εκτίμησε ο Ντέιβιντ Γιέο, ένας πιλότος που πέταξε πάνω από το πλοίο, το
οποίο κόπηκε στα δύο το σαββατοκύριακο, σύμφωνα με τον ειδησεογραφικό
ιστότοπο Stuff.co.nz. "Συντρίμμια βρίσκονται παντού. . . χύνεται κάτι
που μοιάζει να είναι πετρέλαιο", πρόσθεσε.
Οι αρχές επιβεβαίωσαν ότι το μεγαλύτερο μέρος του πίσω μέρους του πλοίου, περιλαμβανομένης της γέφυρας, είναι κάτω από το νερό.
Εκπρόσωπος της ακτοφυλακής επιβεβαίωσε ότι ουδείς βρισκόταν στο πλοίο
την ώρα που άρχισε να βυθίζεται. Το τμήμα της πλώρης του φορτηγού, που
προσάραξε 22 χλμ. ανοικτά των ακτών της πόλης Ταουράνγκα την 5η
Οκτωβρίου, παραμένει προσαραγμένο στον ύφαλο.
Ξεβράζονται εμπορευματοκιβώτια
Οι αρχές προειδοποίησαν ότι τα συντρίμμια και τα εμπορευματοκιβώτια που παρέμεναν στο πλοίο 47.000 τόννων που είναι εγγεγραμμένο στο νηολόγιο της Λιβερίας μπορεί να παρασυρθούν από τα ρεύματα έως και 160 χιλιόμετρα μακριά.
Οι αρχές προειδοποίησαν ότι τα συντρίμμια και τα εμπορευματοκιβώτια που παρέμεναν στο πλοίο 47.000 τόννων που είναι εγγεγραμμένο στο νηολόγιο της Λιβερίας μπορεί να παρασυρθούν από τα ρεύματα έως και 160 χιλιόμετρα μακριά.
Επειτα από μια προσομοίωση σε υπολογιστές οι αρχές κάλεσαν τους
λουόμενους στην Ουιτιάνγκα, μια περιοχή όπου βρίσκονται πολυσύχναστες
παραλίες, να προσέχουν λόγω του ενδεχομένου να ξεβραστούν στις ακτές
συντρίμμια.
Αρκετά εμπορευματοκιβώτια
και περιεχόμενά τους, περιλαμβανομένων ειδών όπως ξυλεία, πλαστικά,
σάκοι με γάλα σε σκόνη κ.ά., ξεβράστηκαν στην παραλία Ουέιχι, περίπου 60
χιλιόμετρα προς βορρά, χθες.
Η
Κλοντίν Σαρπ, διευθύντρια επιχειρήσεων στην εταιρεία Braemar Howells,
που έχει αναλάβει την περισυλλογή του φορτίου, αναθεώρησε την εκτίμησή
της ότι σχεδόν 300 εμπορευματοκιβώτια χάθηκαν το Σαββατοκύριακο και
ανέφερε ότι έχουν χαθεί περίπου 150, αφού μελέτησε φωτογραφίες από την
περιοχή όπου βρίσκεται το ναυάγιο.
Μια μαούνα έχει δέσει ένα σχοινί στην πρύμνη, ώστε να μην παρασυρθεί σε
κάποια περιοχή από την οποία διέρχονται άλλα πλοία. Τα νερά στο σημείο
έχουν βάθος ως και 30 μέτρα, γεγονός που ειδικοί έχουν επισημάνει ότι θα
κάνει τις επιχειρήσεις περισυλλογής του φορτίου δυσκολότερες.
Ο πλοίαρχος και ο πλοηγός, υπήκοοι Φιλιππίνων, προσήχθησαν σε δίκη
κατηγορούμενοι ότι χειρίστηκαν το Ρένα με επικίνδυνο τρόπο και ότι
προκάλεσαν εκτεταμένη ρύπανση, με την έκλυση τοξικών ουσιών. Οι
κατηγορίες που αντιμετωπίζουν επισύρουν την επιβολή προστίμων 300.000
δολαρίων ή από δύο χρόνια φυλάκιση ως και επτά χρόνια κάθειρξη.
Αναμένεται να εμφανιστούν ξανά στο δικαστήριο τον επόμενο μήνα.
Το πλοίο ανήκει στην Daina Shipping, θυγατρική της Costamare Inc., μιας
ελληνικής εταιρίας, και είχε υπενοικιαστεί στην Mediterranean Shipping,
σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Ρόιτερς.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου