ΤΗ ΜΕΓΑΛΗ ΤΡΙΤΗ Η «Κασσιανή» ξανά στην Τρίπολη

Η Χορωδία Τρίπολης θα αποδώσει την «Κασσιανή» του Μίκη Θεοδωράκη σε μία νέα εκτέλεση υπό τη διεύθυνση του μαέστρου Μιχάλη Γαργαλιώνη. Το έργο είχε παρουσιαστεί για πρώτη φορά στον Ιερό Ναό της Αγίας Β Το ξεχωριστό έργο του Μίκη Θεοδωράκη επιστρέφει σε μία νέα εκτέλεση στον Ιερό Ναό της Αγίας Βαρβάρας στην Τρίπολη, όπου παρουσιάστηκε για πρώτη φορά πριν από εβδομήντα χρόνια..

Η Χορωδία Τρίπολης θα αποδώσει την «Κασσιανή» του Μίκη Θεοδωράκη σε μία νέα εκτέλεση υπό τη διεύθυνση του μαέστρου Μιχάλη Γαργαλιώνη. Το έργο είχε παρουσιαστεί για πρώτη φορά στον Ιερό Ναό της Αγίας Βαρβάρας το 1942, την εποχή που ο συνθέτης ζούσε εκεί στα γυμνασιακά του χρόνια
Τη βραδιά της Μεγάλης Τρίτης του 1942 ο Μίκης Θεοδωράκης παρουσίασε την πρώτη εκτέλεση της «Κασσιανής», στον Ναό της Αγίας Βαρβάρας στην Τρίπολη.
Εβδομήντα χρόνια μετά, το ίδιο έργο παρουσιάζεται ξανά, ίδια μέρα, Μεγάλη Τρίτη, στον ίδιο ακριβώς χώρο.
Το έργο θα αποδώσει η Χορωδία Τρίπολης υπό τη διεύθυνση του μαέστρου Μιχάλη Γαργαλιώνη, ο οποίος μάλιστα μετέτρεψε την «Κασσιανή» με μια νέα εκτέλεση για μεικτή χορωδία, καθώς η πρώτη εκτέλεση είχε γίνει με ανδρική χορωδία.
«Πρόκειται για ένα ξεχωριστό έργο του Μίκη Θεοδωράκη που αποπνέει το πνεύμα της Κασσιανής, η οποία ζητάει συγχώρεση», αναφέρει χαρακτηριστικά ο μαέστρος.
Ο συνθέτης έγραψε την «Κασσιανή» στην Τρίπολη, την εποχή που έζησε εκεί τα γυμνασιακά του χρόνια, από το 1940 έως το 1943, όταν ο πατέρας του ήταν διευθυντής της Νομαρχίας, με νομάρχη τον Γιάννη Βουγιουκλάκη, πατέρα της αξέχαστης Αλίκης.
Η ιστορία
Το έργο αυτό έχει τη δική του ιστορία, την οποία ο Μίκης Θεοδωράκης έχει αφηγηθεί με τον δικό του μοναδικό τρόπο, στην αυτοβιογραφία του με τίτλο «Οι δρόμοι του Αρχαγγέλου»:

«Στα 1942, τη Μεγάλη Τρίτη, η Τριπολιτσά είχε αναστατωθεί από τη μάχη των τριών Κασσιανών, όπως την ονόμασαν.
Το τύπωμα και το μοίρασμα διαφημιστικών προκηρύξεων, που προκάλεσε την παρέμβαση των αρχών κατοχής και ο αφορισμός από τον Δεσπότη του Γιάννη Κούρου με την απαγόρευση να δοθεί η ?Κασσιανή? του στη Μητρόπολη, προσέδωσε εκρηκτικό χαρακτήρα στην ατμόσφαιρα.
Εκτός από τον Κούρο, ο καθηγητής μου, κ. Παπασταθόπουλος, είχε γράψει τη δική του ?Κασσιανή? που θα την ερμήνευε ο Μουσικός Σύλλογος Τριπόλεως, στον Προφήτη Ηλία, κι εγώ τη δική μου που θα τη δίναμε στην Αγία Βαρβάρα.
Ο Κούρος βρήκε τελικά κάποιο ξωκκλήσι... Στη δική μας εκτέλεση, στην Αγία Βαρβάρα, χάρη στον πατέρα μου, ήρθαν οι Αρχές της πόλης. Ο Παπανούτσος μάς έφερε την ιντελιγκέντζια.
Ο κόσμος, πατείς με πατώ σε. Ψάλαμε από τον γυναικωνίτη με μεγάλο τρακ και συγκίνηση...
Ο Παπανούτσος, όλος χαρά, μας έσφιγγε τα χέρια στο προαύλιο της αυλής.
Μετά, και οι τρεις χορωδίες, σμίξαμε σε μια υπόγεια ταβέρνα.
Φάγαμε, ήπιαμε και οι αθεόφοβοι, ψάλαμε και τις τρεις "Κασσιανές"».
πηγη

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...