Με αρκετές αλλαγές σε σχέση με το 2012 ξεκινά το εφετινό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Φόρμουλα 1. Σημαντικοί πιλότοι άλλαξαν στρατόπεδο, ορισμένες τεχνικές προδιαγραφές διαφοροποιήθηκαν, οι κανονισμοί ασφαλείας έγιναν αυστηρότεροι, ενώ για πρώτη φορά μετά από 14 χρόνια θα γίνονται οι αναμεταδόσεις από την δημόσια τηλεόραση της ΕΡΤ.
Ας δούμε τι άλλαξε εφέτος στο κορυφαίο μηχανοκίνητο άθλημα στον κόσμο.
1. Η μεταγραφή του Λιούις Χάμιλτον από την McLaren στη Mercedes κυριαρχεί σίγουρα, όσον αφορά στις αλλαγές οδηγών. Σημαντική θεωρείται και η μετακίνηση του νεαρού Μεξικανού Σέρχιο Πέρεζ από την ελβετική Sauber στη McLaren.
2. Εφέτος θα λάβουν μέρος στο πρωτάθλημα 11 ομάδες με συνολικά 22 μονοθέσια, αντί 12 ομάδων με 24 μονοθέσια πέρυσι. Αιτία της μείωσης ήταν η πτώχευση της ομάδας HRT.
3. Μειώθηκε ο αριθμός των Γκραν Πρι από 20 σε 19. Τελικά δεν έγινε δυνατόν να διοργανωθεί Γκραν Πρι στο Νιού Τζέρσεϊ της Νέας Υόρκης, ενώ μόνον επτά από τους εφετινούς αγώνες θα γίνουν στην Ευρώπη. Μάλιστα την τελευταία στιγμή οριστικοποιήθηκε το Γκραν Πρι στην πίστα του Νίρμπουργκρινγκ της Γερμανίας.
4. Ο αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών και των 11 ομάδων, η Pirelli, παρουσίασε νέα προϊόντα. Τα ελαστικά σκληρής γόμας θα είναι πορτοκαλί αντί ασημί χρώματος, ενώ λόγω της νέας σύνθεσης θα απαιτούνται τουλάχιστον δύο πιτ στοπ αλλαγής τους σε κάθε Γκραν Πρι. Τα νέα ελαστικά ζυγίζουν περίπου μισό κιλό περισσότερο, γιαυτό ανέβηκε το όριο βάρους των μονοθεσίων με ένα σετ ελαστικών από 640 στα 642 κιλά.
5. Προβλέπονται αυστηρότερες προδιαγραφές για τα κρας τεστ των μονοθεσίων, ώστε να προσφέρουν υψηλότερη ασφάλεια στους οδηγούς. Επίσης αναβαθμίστηκαν οι αντιπυρικές προδιαγραφές στα πιτ, όπου όλοι οι εμπλεκόμενοι με τις αλλαγές ελαστικών υποχρεώνονται να φορούν πλέον κράνη.
6. Ακρίβυνε το κόστος συμμετοχής για κάθε ομάδα από 309.000 ευρώ σε 500.000. Σε αυτό πρέπει να προσθέσουμε 6.000 ευρώ για κάθε βαθμό για την ομάδα που κατακτά το πρωτάθλημα κατασκευαστών και 5.000 ευρώ ανά βαθμό για τις υπόλοιπες.
7. Αν μείνει ένα μονοθέσιο στην πίστα, θα πρέπει να υπάρχει στο ρεζερβουάρ του επαρκές καύσιμο, ώστε να μπορεί να φτάσει στα πιτ και ένα λίτρο επιπλέον για δειγματοληψία.
8. Επιτρέπεται η χρήση του DRS εκτός των δοκιμών πλέον και σε οριοθετημένα σημεία και στους αγώνες. Πρόκειται για ένα σύστημα ρύθμισης των αεροτομών για καλύτερα αποτελέσματα στην πρόσφυση των μονοθεσίων.
9. Οι ομάδες είναι υποχρεωμένες να ενημερώνουν γραπτά τους διοργανωτές του αγώνα πριν τα επίσημα δοκιμαστικά για τις ρυθμίσεις (setup) των μονοθεσίων τους.
10. Οι αναμεταδόσεις των Γκραν Πρι επιστρέφουν μετά από 14 χρόνια στη δημόσια τηλεόραση, η οποία εξασφάλισε τα δικαιώματα για δύο χρόνια. Ο ΟΤΕ TV θα αναμεταδίδει επίσης τους αγώνες, ενώ διατηρεί τα αποκλειστικά δικαιώματα μετάδοσης των δοκιμαστικών.
πηγη
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου